Komponentide tarnijate ja tootjate tegevus Euroopas
On komponentide tarnijad ja tootjad endiselt pandeemia raskuste ja tagajärgedega silmitsi.
Ülemaailmne COVID-19 pandeemia ja sellele järgnenud majanduslangus, nagu ülemaailmne majanduskasvu aeglustumine, on jätnud valitsused ja turud komistama suunamatus kaoses ja ebakindluses. Koroonaviiruse kontrollimatu leviku poolt põhjustatud varjatud ülemaailmse majanduslanguse keskel jäävad ettevõtted ja juhid eranditult kiirest otsustusprotsessist ilma, et kaotada potentsiaalsed võimalused sellistel suure ahastuse ajal.
Kuigi COVID-19 pole enam nii terav ja ähvardav, on komponentide tarnijad ja tootjad endiselt pandeemia raskuste ja tagajärgedega silmitsi.
MAHLE
Saksa autotööstuse tarnija Mahle teatas kolmapäeval, et püüab vähendada oma tööjõudu 7600 inimese võrra, kuna see kiirendab restruktureerimist vastusena tööstuse madalseisule, mille põhjustas COVID-19 pandeemia. Juhtkond alustab nüüd tööjõu esindajatega kõnelusi 7600 „üleliigse“ positsiooni üle, mis on nende kogu maailmas asuvates üksustes kindlaks tehtud. Sellest koguarvust on Euroopas umbes 3700 töökohta, millest umbes 2000 asub Saksamaal.
CONTINENTAL
Saksa autovaruosade tootja Continental laiendaks oma ulatuslikku restruktureerimisprogrammi, mis mõjutaks 30 000 töökohta, kuna koroonaviiruse pandeemia laastab kogu sõidukitootmist. Continentali eesmärk on alates 2023. aastast säästa aastas üle miljardi euro, kahekordistades varem väljakuulutatud säästueesmärki, öeldakse avalduses. Üle kogu maailma muudetakse, kolitakse ümber või koondatakse üle 30 000 töökoha (umbes 13 protsenti tööjõust), teatas ettevõte. Umbes 13 000 neist töökohtadest on Saksamaal. Continental eeldab, et sõidukitootmine ei taastu kriisieelsele 2017. aasta tasemele enne 2025. aastat. Augustis langes puhaskasum teises kvartalis 41 protsenti, 485 miljoni euroni.
SCHAEFFLER
Schaeffler kaotab 4400 töökohta ja sulgeb või müüb mitu Saksamaa tehast, kui autotööstuse tarnija ühineb koroonaviiruse pandeemia tõttu partneritega. Suurem osa koondamistest toimub tosinas asutuses Saksamaal ja kahes asukohas mujal Euroopas, ütles mootori-, käigukasti- ja veermikukomponentide tootja kolmapäevases avalduses. Wuppertali, Eltmanni ja Clasthal-Zellerfeldi tehased suletakse või ostetakse teiste ettevõtete poolt, kärpimisega loodetakse Schaefflerilt säästa koguni 300 miljonit eurot (354 miljonit dollarit) aastas. Ettevõte võtab restruktureerimise eest ühekordse tasu 700 miljonit eurot (826 miljonit dollarit).