Kuidas käivitada talvel autot?

19.01.2015
Kuidas käivitada talvel autot?
Autojuhtidel algab talv mitte siis, kui rebitakse ära kalendrileht, kirjaga 30. november, vaid siis kui hommikul mootori „äratamisega“ tekib probleeme.
Niiskus ja isegi väikesed külmakraadid toovad esile kõik elektriahela probleemid ning tekitavad juhtidele ebamugavusi. Autovaruosade hulgimüügiga tegeleva ettevõtte AD Baltic spetsialistid jagavad soovitusi, kuidas autot kergemini käivitada külmal aastaajal, vältides probleeme.
Kõigepealt tasuks meenutada koolis õpitud füüsikaseadusi. Miinus temperatuuril manuaalkäigukastiõli hangub, seetõttu on starteril mootori käivitamisega raskusi. Kõige lihtsam pööramisenergia säästmise viis on vajutada alla siduripedaal. Automaatkäigukastiga sõidukitel sellist võimalust ei ole, seetõttu tuleks kanda hoolt nende aku eest ning kasutada madalama viskoossusega mootoriõli, vahetada kütusefiltrid, diiselkütusega autode omanikel tuleks vahetada eelsüüteküünlad.
Tugeva pakase korral soovitavad AD Baltic spetsialistid diiselmootoriga auto „äratamiseks" kõigepealt paar korda keerata võtit, et soojendada eelsüüteküünlaid ning alles seejärel proovida käivitada mootor.
Kui see ei õnnestu esimesel korral, siis ei tasu mingil juhul „piinata" starterit ja akut. Käivitamisperioodid peaksid olema lühikesed, ainult 3–5 sekundit. Seejärel tuleks lasta akul vähemalt pool minutit puhata. Lisaks, panevad lühikesed starteri pööramise perioodid hangunud õli liikuma. Meeleheitlikud ponnistused on kahjulikud starterile ning kui seda kaua teha, võib põlemata kütus sattuda katalüsaatorisse ja rikkuda väljalaskesüsteemi.
Pidage meeles, et auto, mida sageli ei käivitata ning mille signalisatsioon on sisse lülitatud, tühjeneb aku keskmiselt 10 päeva jooksul. Isegi, kui te pole kuhugile sõitnud lühema perioodi jooksul, püüdke võimalikult palju säästa auto akusse jäänud energiat. Käivitusel lülitage välja kõik elektrit tarbivad seadmed: tuled, salongi ventilatsioon, akende ja istmesoojendused, isegi raadio.
Kuulake starteri häält: kui see pöörab võlli suure vaevaga ja pöörded on nõrgad ning armatuurlaua valgustus nõrgeneb, on võimalik, et aku sai lihtsalt tühjaks. Nii võib juhtuda, kui akut kasutatakse kaua, elektriahel ei ole korras, on probleeme kütuse pealeandmisesüsteemis või lihtsalt seetõttu, et sõidate lühikesi vahemaid ning generaator ei jõua akut laadida (selleks on tarvis, et sõit kestaks vähemalt 20 minutit). Kõikidel juhtudel on parem autot ise mitte ’’piinata’’ ja otsida kvalifitseeritud abi.
Külmal talvel, pärast mootori edukat töölehakkamist, tuleks järgida veel üht AD Baltic'u spetsialistide soovitust – vältida kõrgeid pöördeid, kuni mootor ja selles ringlev õli ei ole veel soojenenud. Liikuvate detailide määrimine on sellistel tingimustel kehvem, mistõttu need kuluvad kiiremini. Kui peamiselt sõidetakse lühikesi vahemaid, tuleks ka mootoriõli vahetada sagedamini, kui ettenähtud.
AD AKUDE OMADUSED JA MÜÜGIKOHAD. Loe lähemalt

Vaadake ka: