AD akud veoautodele

AD akud veoautodele

Hõlbustab mootori käivitamist, toimib hästi ja usaldusväärselt

Lihtsama elektrisüsteemiga autod võivad vajada väiksemat akuvõimsust, kuid peavad siiski hästi käivituma, pidevalt toimima ja olema absoluutselt usaldusväärsed. Just seda pakub teie autole AD aku — järgiproovitud, usaldusväärne ja soodne valik.
AD akude omadused: • Vastab kõrgetele rahvusvahelistele kvaliteedi- ja keskkonnastandarditele
• Vastab OE (originaal) nõudmistele
• Äärmiselt töökindel
• Longlife Grid  tehnoloogia, mis tagab esmaklassilise toimimise ka kõige karmimates tingimustes
• Unikaalne võrktehnoloogia tagab voolu täiusliku liikumise, mis on 70% kõrgem, kui tavalise disainiga akudel
• Laeb kiiresti
• On peaaegu täielikult korrosiooni eest kaitstud
• Ei vaja peaaegu mingit hooldust ja kasutab vähe vett
• Madal tühjakslaadivus võimaldab akut hoiustada, kuni kuus kuud ilma laadimiseta
• Töötab stabiilselt suurtel koormustel, mistõttu sobib eriti hästi diiselmootoriga autodele
• Ette nähtud sõidukitele, millel ei ole väga kõrged võimsusnõuded
• 100% külmkäivitusvõimsus
Garantii:
12 kuud

 

Tootekood Ah CCA -18°C (EN) Skeem Klemm Kinnitusklambriga
L W
H
635052100 AD 135 1000 3 1 B03 514 175
210
670043100 AD 170 1000 3 1 B00 513 223 223
680032100 AD 180 1000 3 1 B00 513 223 223
700038105 AD 200 1050 3 1 B00 518 276 242
725012115 AD 225 1150 3 1
B00 518 276 242

 

Skeem: Klemm:

 

Kinnitusklambriga:

1. Ettevalmistus
Aku on täidetud happega, täislaetud ja kasutusvalmis. Happe tihedus on 1.28±0.01 kg/l, pinge klemmide vahel -12.5 V (6 V akudel 6.2 - 6.4 V) temperatuuril +25°C.

2. Hoidmine ja transportimine
Hoida jahedas ja kuivas kohas. Aku tuleb kindlasti panna laadima, kui happe tihedus on väiksem kui 1.21 kg/l või kui pinge 12,4 V, 6 V akudel on - 6.2 V. Hoidke akud horisontaalasendis ja transportimisel asetage nii, et nad ei kukuks ümber. Eemaldage pluss-pooluse kaitsekaas siis, kui aku on paigaldatud ja kinnitatud sõidukis ning ainult enne aku ühendamist sõiduki elektrisüsteemiga. Asetage uue aku pealt võetud kaitsekaas vana aku pluss- poolusele. Sellisel viisil kaitsete akut juhusliku lühiühenduse eest.

3. Aku sõidukile paigaldamine

Kui sõiduki või täiendava elektriseadme (audio aparatuuri, signalisatsiooni,kommunikatsioonivahendite) tootja ei esita erinõudeid või tingimusi, siis:

  • Lülitage välja mootor ja kõik seadmed, mis tarbivad elektrit.
  • Kasutades metallriistu vältige lühiühendust.
  • Kõigepealt ühendage lahti miinusklemm, seejärel plussklemm.
  • Keerake lahti ja eemaldage aku hoidik.
  • Eemaldage vana aku ja paigaldage selle kohale uus aku.
  • Keerake aku hoidik kinni ja pingutage nii, et aku ei logiseks ja püsiks kindlalt oma kohal.
  • Puhastage aku poolustelt ja juhtmete klemmidelt tinaoksiid ja mustus ning määrige selleks ettenähtud määrdega (kui ei tea, millist määret kasutada, pöörduge müüja poole).
  • Kõigepealt ühendage plussklemm seejärel miinusklemm. Kontrollige, kas klemmid on piisavalt pingutatud.
  • Kui vana aku küljes on lisaosi (pooluse kaas, gaasimahuti, nurkvõll, toru, hoidikud, korgid jm), eemaldage need osad vana aku küljest ning vajadusel kinnitage uue aku külge.
  • Jätke vähemalt üks gaasiava lahtiseks (see kehtib ka vana aku kohta).

4. Laadimine

  • Ühendage aku lahti ning eemaldage sõidukist.
  • Ärge laadige akut eluruumides ja võimalike lahtise tule või sädemete allikate läheduses.
  • Ruume tuleb hästi tuulutada; temperatuur ei tohi langeda alla +10°C.
  • Kasutage ainult selleks ettenähtud püsivoolu laadijat. Lugege hoolikalt läbi laadija tootja soovitused ja pidage neist kinni.
  • Ühendage aku pluss-poolus laadija plussklemmiga ja miinus-poolus laadija miinusklemmiga.
  • Laadija tuleb sisse lülitada ainult pärast aku ühendamist ja lülitada välja pärast laadimise lõpetamist ja enne aku lahti ühendamist.
  • Soovitav laadimisvool (amprites, A): 1/10 aku mahtavusest (Ah).
  • Kui happe temperatuur tõuseb üle 55°C või pinge rohkem kui 16.3 V ja 6 V akudel - 8.1 V, vähendage laadimisvoolu.
  • Tühjenenud akut tuleb laadida vähemalt 20 tundi. Mõnikord võib laadimine võtta aega kuni kaks ööpäeva.
  • Täiesti laetud aku happe tihedus on 1.28+ 0.01 kg/l ja pinge klemmide vahel on 12,6 V temperatuuril +25°C, vahetult pärast laadija lahti ühendamist - 14-14,2 V, 6 V akudel - 6.3 V.
  • Aku on täis laetud, kui happe tihedus ja laadimispinge kahe tunni jooksul enam ei tõuse.
  • Kontrollige elektrolüüdi taset ning vajadusel lisage destilleeritud vett. Ärge kunagi valage hapet või elektrolüüti. Elektrolüüt on valatud tehases ning aku ekspluatatsiooni jooksul pole vaja seda "tugevdada" või vahetada.

5. Hooldus

  • Aku peab olema puhas ja kuiv.
  • Kontrollige regulaarselt elektrolüüdi taset aku sektsioonides ning vajadusel lisage destilleeritud vett (elektrolüüdi taset tuleb kontrollida kui aku on täis laetud). Elektrolüüdi tase peab olema tinaelementide plokist 10 mm võrra kõrgemal. Kui vett on vaja lisada sageli ja suurtes kogustes, siis kontrollige generaatori pingereleed.
  • Sõiduki akulaadimisseade peab töötama hästi. Kui mootor töötab, peab pinge ühendatud aku poolustel olema vahemikus 13.9 V kuni 14.4 V, 6V akudel –alates 6.9 V kuni 7.3 V, 24 V süsteemidel – alates 27.6 V kuni 29.2 V sõltumata sellest, kas on ühendatud täiendavad elektritarbijad (kaug- ja lähituled, klaasisoojendus, ventilaator, konditsioneer, audio aparatuur jne) või ei ole. Kui akut ekspluateeritakse rasketes tingimustes (sõidetakse linnas, kasutatakse tulesid või palju elektrit tarbivat seadet, suures kuumuses või külmas) tuleb iga kuu kontrollida aku seisundit ning vajadusel täiendavalt laadida. 24 V süsteemide puhul tuleb ühtlaste tingimuste tagamiseks vähemalt kord kuus vahetada akud omavahel.
  • Ärge jätke tühja akut laadimata, vaid pange aku koheselt laadima. Kui aku tühjeneb täielikult, algab aku füüsiliste-keemiliste omaduste tõttu tinaplaatides oleva aine lagunemine. See protsess on pöördumatu, seetõttu tühjenenud aku kaotab kiiresti mahutavust ja võimsust.
  • Ärge kasutage mingeid täiendavaid kemikaale ja niinimetatud "parandajaid".
  • Kui elektrolüüdi tihedus on alla 1.21 kg/l või pinge on väiksem kui 12.3 V ja 6 V akudel väiksem kui 6.15 V, tuleb aku panna ilmtingimata laadima.
  • Ärge jätke laadimata akut külma kätte. Aku, mille pinge on 12V, 6 V akudel - 6 V, elektrolüüdi tihedus 1.140 kg/l, külmub -15 °C temperatuuril, päris tühi aku võib külmuda -10 °C temperatuuril. Tekkinud jääkristallid lõhuvad tinaplaatide aktiivmassi. Kui sõidukit ei kasutata, ei tohiks signalisatsiooni jätta sisselülitatuks kauemaks, kui 15 päeva.
  • Ärge jätke sõidukit mittevajalike sisselülitatud elektrit tarbivate seadmetega. Lähituled tühjendavad täislaetud 55Ah mahutavusega aku 4-6 tunni jooksul.
  • Kõikidel juhtudel, kui aku tühjeneb sellisel määral, et sõidukit pole võimalik käivitada, laadige ilmtingimata akut statsionaarse laadijaga (sõiduki generaator pole aku täislaadimiseks võimeline).

6. Abikäivitamine teise sõiduki aku abil

  • Kasutage ainult selleks ettenähtud spetsiaalseid juhtmeid.
  • Mõlema sõiduki elektrisüsteemi pinge peab olema sama.
  • Mõlema sõiduki mootorid peavad olema välja lülitatud.
  • Ühe juhtmega ühendage mõlema aku pluss-poolused. Teise juhtme üks ots ühendage abistava sõiduki aku miinus-poolusega ja teine ots ühendage käivitamist vajava sõiduki kerega nii et puutuks kokku palja metalliga ning ühendamis koht oleks akust eemal. Juhinduge sõiduki käivitamise juhendist. Püüdke käivitada sõidukit mitte kauem kui 15 sekundit.
  • Ühendage juhtmed lahti vastupidises järjekorras.

7. Kui akut ei kasutata

  • Ilmtingimata laadige aku täis ning hoidke jahedas ja kuivas kohas (kui õhutemperatuur on 0 °C ringis, siis iseeneslikku tühjenemist praktiliselt ei toimu). Kui jätate aku sõidukisse, mida ei kasutata, siis ühendage miinusklemm lahti.
  • Kontrollige aku seisundit iga 3 kuu tagant ning vajadusel laadige täiendavalt (vt. p 4). Aku, mida ei kasutata, võib iseenesliku tühjenemise tõttu kaotada ööpäeva jooksul kuni 1% oma mahutavusest ja seda ei peeta tootmisdefektiks.
AD sõidukite akudele kehtib 36-kuune garantii ja 12-kuune garantii veokite akudele.
Garantiid rakendatakse siis, kui ühel ajal vahetatakse kõiki, konstruktsiooni järgi sellele transpordivahendile ette nähtud akud.
Garantii kehtib ainult defektidele, mis on tekkinud ebakvaliteetsete materjalide või tootmispraagi tõttu.

Garantii ei kehti, kui:
  • akut kasutati või hoiti eirates kasutusjuhendit;
  • sõiduki elektriseade töötab halvasti või ei vasta nõuetele:
1.  vooluleke on pärast "põlemise" välja lülitamist suurem kui 0,01 A;
2.  laadimispinge on väiksem kui 13,8 V või suurem kui 14,6 V; 6V süsteemidel – väiksem kui 6,9 V või suurem kui 7,3 V; 24V süsteemidel – väiksem kui 27,6 V või suurem kui 29,2 V;
  • sõiduk, mida ei kasutatud, jäeti sisselülitatud signalisatsiooniga kauemaks kui 2 nädalat (signalisatsioon tühjendab aku 5-10 päeva jooksul);
  • akut kasutati ilma alalisvoolu laadija- või generaatorita;
  • aku korpus või muud elemendid on purunenud või muul viisil mehaaniliselt vigastatud;
  • sõiduki akut kasutati eirates tootja kasutusjuhendit;
  • garantii ei kehti külmunud akudele (tühjenenud aku võib külmuda -10 °C temperatuuril);
  • garantii ei kehti täielikult tühjenenud akudele, kui pinge on väiksem kui 10,5 V ja elektrolüüdi tihedus on väiksem kui 1,10 kg/l;
  • on ostetud üks 12 V aku sõidukile 24 V elektrisüsteemiga või üks 6 V aku 12 V süsteemile;
  • akusse valati igasuguseid aineid, v. a destilleeritud vett;
  • plahvatanud akudele (plahvatus toimub välise sädeme või tule tõttu);
  • kasutatakse kindlalt kinnitamata akut;
  • aku on intensiivse või ebasobiva ekspluatatsiooni ja hoolduse tõttu kulunud (tunnused: lagunenud plaatide aktiivne mass, musta või pruuni värvi elektrolüüt);
  • pikaajalise tühjalt seismise tõttu on tekkinud tinasulfaat (tunnused: valged kristallid aku plaatidel);
  • liiga kõrge laadimispinge tõttu on elektrolüüt muutunud pruuniks või aurustunud ära;
  • kasutatakse mitte sõiduki tootja poolt monteeritud audio-, video-, kommunikatsiooni-, veoste tõstmise või muud lisaseadet (garantii kehtib ainult sel juhul, kui on olemas kirjalik lisaseade tootja ja monteerija kinnitus, et sõidukis on tehtud kõik vajalikud muudatused, nt, on monteeritud võimsam generaator, elektriinstallatsioon, täiendavad releed jm ning on märgitud, millist tüüpi ja milliste karakteristikutega akut on vaja sellise seadme usaldusväärseks ekspluateerimiseks).

Pretensiooni korral tuleb elektriseadme tehniliseks kontrolliks tuua kohale sõiduk, kuhu oli paigaldatud rikki läinud aku. Juhul, kui pole võimalik teha kindlaks aku ebarahuldava töö põhjusi, jäetakse aku müüjale 10 tööpäevaks rikke väljaselgitamiseks ning kirjalike järelduste tegemiseks. Müüja pole kohustatud andma ajutiseks kasutamiseks teist akut. Garantii all olev aku vahetatakse teise sama või analoogset tüüpi aku vastu, millele kehtib ülejäänud kasutamata garantiiaeg.
Sõidukite tootjate, remonditöökodade, kaupluste ja muude asutuste, mis pole seotud selle aku müügiga, järeldused aku kvaliteedi kohta müüjale ei kehti ja pole aluseks aku vahetamiseks uue aku vastu.
Garantiiperioodi jooksul teostab müüa aku teenindamise ja kontrollimise töid tasuta ainult pärast tootmispraagi tunnistamist ja vahetab aku uue vastu, muudel juhtudel tasub teenuste eest ostja vastavalt antud hetkel kehtivale teenuste hinnakirjale. Aku ja sõiduki vedamise garantiiteeninduse kohta tasub ostja.
Kui ostjale on tekitatud materiaalne kahju praak aku tõttu (nt, hilinemine lennukisse, sõiduki vedamine remondikohta, avariiteenuste tellimine, veose kohaletoimetamine hilinemisega), ei võta müüja endale mingit vastutust.
Pärast aku rikete tuvastamist ja kõrvaldamist, mis tekkisid ostja süü tõttu eirates aku ja sõiduki kasutusjuhendit, garantii katkeb.
Pärast garantiiteeninduse järelduste teatamist ostjale hoiab müüa akut tasuta 1 nädala. Hiljem võetakse iga päeva eest 0,30 Eur tasu. Kui akut ei võeta tagasi 30 päeva jooksul, läheb aku utiliseerimiseks.
Igasuguste pretensioonide korral tuleb esitada garantiitalong ja ostudokument (kviitung, arve, tšekk). Kui kehtivat garantiitalongi ei esitata, garantiihooldust ei teostata ja pretensiooni ei rahuldata.
Firma nimi Linn Aadress Telefon
Raunex OÜ Haapsalu Tallinna mnt. 81 4766012
Kännu Äri OÜ Häädemeeste Kabli küla 56481795
Iisaku Auto OÜ Iisaku Tartu mnt 65 5161948
Autoagri OÜ Jõgeva Energia 2k 56907330
Autoesindus OÜ Jõhvi Lääne 1B 3396200
Autohall TÜ Jõhvi Tartu mnt. 29 3323370
Ligur Motors OÜ Karksi-Nuia Ettevōtluse 4A 4341112
K ja T Tehnika OÜ Keila Haapsalu mnt 57b 6555003
Tarmaks OÜ Kohtla-Järve Turu 4 5063096
Kose Risti Autohooldus OÜ Kose Tartu mnt.10a 6725535
ELER Hydraulic OÜ Kunda Selja tee 11 3270945
A&B Klaas OÜ Kuressaare Kaevu 29 56635188
Kuressaare Koduõenduskeskus OÜ Kuressaare Kalevi põik 1 5087616
Mameta H OÜ Kärdla Leigri väljak 5 4631204
Sagro AS Laagri Vae 2 6796830
Stabil Market OÜ Maardu Keemikute 3 5041999
Collester OÜ Muhumaa Soonda küla 5273775
Timberston OÜ Märjamaa Metsanurga 7a 56460837
Pranko OÜ Narva Tallinna mnt.64a 3573500
Marelli Auto OÜ Otepää Pühajärve tee 30 53483847
Colosal OÜ Paide Tööstuse 36 3851810
Rail Auto OÜ Põltsamaa Lossi 5 7762635
Raunex OÜ
Pärnu Pae 1 4420111
AKS Auto OÜ Pöide vald Tornimäe küla 53402376
Viruveod OÜ Rakvere Kütuse 18 5099275
Tebolar OÜ Rapla Vahtra 8 56600280
Lineparts OÜ Sillamäe Kesk 39 55595983
Autokaubad24 OÜ Tallinn Ädala 1a 6587018
HL Autoosad OÜ Tallinn Kadaka tee 165a 6711620
Mobeston autovaruosad.ee OÜ Tallinn Pae 21 6213419
Truumu Diagnostika OÜ Tallinn Pärnu mnt 137 5022306
R-Segakauba OÜ Tapa Pargi 2 3271007
Raunex OÜ
Tartu Viljandi mnt.48 7310119
S.A.L.Grupp OÜ Tartu Tehase 19 5513247
Autotuba OÜ Türi Lai 10 3857499
Särg AA OÜ Viljandi Tallinna 58 4338148
Kagu Sell OÜ Võru Lille 22 7820268
RP Autoremont OÜ Väike-Maarja Ebavere küla 53486214